REDLINE
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
REDLINE

Kayıt ol! Kendi bölümünü aç, moderatörü sen ol!
 
AnasayfaAnasayfa  Latest imagesLatest images  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yapGiriş yap  

 

 ANADOL ve Tüm Modelleri

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
mehmet1934
SKYLINE RB 26
SKYLINE RB 26
mehmet1934


Mesaj Sayısı : 422
Rep Puanı : 31116
Rep Gücü : 16
Kayıt tarihi : 18/06/08
Yaş : 33
Nerden : Çorum - İstanbul Arasından...

ANADOL ve Tüm Modelleri Empty
MesajKonu: ANADOL ve Tüm Modelleri   ANADOL ve Tüm Modelleri Icon_minitimeC.tesi 25 Eyl. 2010, 23:09

Anadol, Türkiye'de -en önemli parça olan ithal motor dışında- toplu olarak üretilen ilk otomobil markasıdır. İlk Türk üretimi otomobil ise 1961'de TCDD tarafından yalnızca dört tane üretilen "Devrim" adı verilen örnek otomobildir.

Vehbi Koç tarafından kurulan Otosan Otomobil Sanayi A.Ş. tarafından 1966-1984 yılları arasında İstanbul'daki fabrikada üretilmiştir. 1966’dan 1984’e kadar devam eden Anadol üretimi, yerini 1984'ten sonra Ford Taunus üretimine bırakmış, ancak Otosan 500 ve 600D pikap üretimi 1991 yılına kadar devam etmiştir. Bugün, Otosan Ford Motor Company lisansı altında Ford hafif ticari araçlarının üretimine Gölcük’teki yeni tesislerinde devam etmekte ve başta Avrupa Birliği olmak üzere pek çok ülkeye Ford Motor Company lisanslı otomobil ihracatı yapmaktadır. Fabrika 1984'ten sonra Ford üretimi için kullanılmıştır.

Anadol'un üretimi 19 Aralık 1966'da başlamış olsa da, satış ve trafik tescili için gerekli olan "Yeterlilik Belgesi" ve "Araçların imal, tadil ve montajı hakkında teknik şartları gösteren Yönetmelik" onayı Makina Mühendisleri Odası'ndan 28 Şubat 1967 tarihinde alınmış ve dolayısı ile Anadol satışları bu tarihten sonra başlamıştır.

Anadol'un ilk modelleri İngiliz Reliant ve Ogle Design tarafından tasarlanmıştır. Bütün modellerinde kaportası cam elyafı ve polyesterden yapılan Anadol'da motor olarak da Ford motorları kullanılmıştır. İlk kullanılan motor, Ford'un Cortina modelinin 1200 cc'lik Kent motorudur.

Anadol adı, açılan isim yarışması sonucunda finale kalan; Anadolu, Anadol ve Koç arasından seçilmiştir.

Az sayıda kalan örnekleri, günümüzde klasik kabul edilmekte, meraklıları tarafından korunmakta ve kullanılmaktadır. Ayrıca ortadan kesilerek kamyonet yapılmış biçimleri ile adını aldığı Anadolu'nun küçük şehirlerinde halen kullanılmaktadır.


Anadol / A1 (1966-1975)


ANADOL ve Tüm Modelleri Picture_025a

Anadol A1, Otosan Otomobil Sanayi A.Ş.’nin siparişi üzerine "FW5" kodu ile İngiliz Reliant Firması tarafından geliştirilmiş ve üretimine 19 Aralık 1966’da başlanmıştır. A1’in dizaynı ise İngiliz Ogle Design firmasından Tom Karen tarafından çizilmiştir. A1 üretiminde ilk olarak Ford Cortina'nın 1200 cc'lik 1959 model Kent motoru kullanılmış, 1968’de bu motor daha güçlü 1300 cc Ford Crossflow motor ile değiştirilmiştir. 1969’da gösterge panosu yenilenmiş, direksiyon daha ergonomik bir hale getirilmiştir. 1971’de o günün modası olarak kabin tavanı vinil ile kaplanmıştır. Bu dizayn MkI tipi olarak Nisan 1972’ye kadar bu şekilde kalmıştır. 1971’de İzmir’de düzenlenen Akdeniz Oyunları için geliştirilen A1 modeline “Anadol Akdeniz” adı verilmiş ve bu modelin üretimine 1972’de başlanmıştır. MkII olarak adlandırılan bu modelde farların yuvarlak şekli yerini dörtgen farlara bırakmış, vites bloğu ve tamponlar yenilenmiştir. Yeni dizaynda tamponlar gövdenin bir uzantısı haline gelmiş, ön ızgara değişmiş, farlar ve sinyaller dörtgen hale getirilmiş, sinyal ve stop lambaları üçgen bir şekil almıştır. Kabin içi de ciddi bir değişikliğe uğramış, gösterge tablosu ve ön konsol, koltuklar değişmiş, kullanılan malzemelerin kalitesi yükseltilmiştir. 1972’den itibaren Anadol’un Coupé’sinde kullanılan bu standart, A1 üretiminin sonuna kadar (1975) aynı kalmıştır.

Cam elyafı ve polyesterden ümal edilen bu 5 kişilik araç gövdesi, H-tipi tam çelik şasi üzerine oturtulmuştur. Coupé olarak başlayan Anadol üretimi 1973 sonlarından itibaren sedan ve estate versiyonlarının da ilavesi ile devam etmiştir. Şasi, helezonlu bağımsız ön süspansiyon ve makaslı arka aksın üzerine kurulmuştur. Frenler ise önler disk, arkalar tamburdur. Direksiyon sisteminde ilk modellerde “recirculating ball” (döner bilyalı direksiyon kutusu) sistemi kullanılmış, daha sonra (1970) kremayerli (rack-and-pinion) sisteme geçilmiştir.

Anadol A1 üretimine 1975 yılında son verilmiş ve toplam 19.724 adet üretilmiştir.

ANADOL ve Tüm Modelleri 800px-Ana039

Anadol A1 aynı zamanda Türkiye’nin ilk ralli arabası, Anadol Ralli Takımı (ART) da ilk ralli takımı olarak tarihe geçmiştir. Türkiye’nin ilk resmi rallisi olan 1968 Trakya Rallisi’ni kazanan A1 takımı ve ünlü pilotlar Renç Koçibey ve Demir Bükey’dir. İskender Atakan, Claude Nahum, Mete Oktar, Şükrü Okçu ve Serdar Bostancı’yı da diğer ünlü A1 pilotları olarak sayabiliriz. Bir başka A1 fanatiği de ünlü ralli pilotu Romolo Marcopoli’dir. 1968’de bir başka ünlü Türk pilot İskender Aruoba 30.000 km’lik ve 8 ay süren Avrupa-Afrika-Asya Rallisine Anadol A1’i ile katılmış ve başarı ile tamamlamıştır.

Anadol A1 (1974) Teknik Veriler
Anadol A1 1968 far, sinyal ve tampon
Anadol A1 1968 sinyal stop ve tampon
Anadol A1 1300 cc Ford Kent motor
Anadol A1 1966-1971 ön konsol
Anadol A1 orijinal Lucas voltaj regülatörü

Genel Bilgiler

* Marka: Otosan
* Model: A1
* Üretim Yılı: 1967-1975
* Ülke: Türkiye
* Tasarımcı: Reliant/Ogle (UK)
* Model Kodu: FW5

Karoser ve Boyutlar

* Karoser Tipi: 4/5S SAL
* Kapı adedi: 2
* Dingil mesafesi: 2565 mm / 101 in
* Ön iz genişliği: 1322 mm /52 in
* Arka iz genişliği: 1284 mm /49.4 in
* Uzunluk: 4440 mm /172.5 in
* Genişlik: 1644 mm /64.7 in
* Yükseklik: 1422 mm /56 in
* Yerden yükseklik: 160 mm / 6.3in
* Uzunluk / Dingil mesafesi oranı: 1.71
* Ağırlık: (net) 920 kg / (yüklü) 1360 kg
* Ağırlık dağılımı: (ön/arka) %51.20 / %48.8
* Yakıt Kapasitesi : 39 litres / UK Gal: 11.1

Motor Özellikleri

* Motor Üreticisi: Ford
* Motor Tipi: SOHC
* Silindir sayısı ve yerleşimi: S-4
* Silindir başına süpap sayısı: 2 (toplam 8 adet)
* Motor Hacmi: 1298 cc / 79.148 cu in
* Çap: 80.96mm / 3.19 in
* Strok: 62.99mm / 2.48 in
* Çap / Strok oranı: 1.29
* Silindir başına düşen hacim: 324.25 cc/silindir / 19.79cu in/silindir
* Krank ana yatak sayısı: 3
* Sıkıştırma oranı: 8.0:1
* Yakıt besleme tipi: Karbüratör
* Hava besleme türü: Normal
* Kompressör tipi: Düsük
* Katalitik Konvertör: yok
* Max. Motor gücü (SAE): 63.0 HP @5700 d/d
* Max. tork : 8.7 kg.m @3000 d/d
* Güç / Ağırlık oranı: 68.8 HP/ton 51.3 W/kg
* Güç / Motor hacmi oranı: 42.4 HP/litre 31.6 kW/litre
* Soğutma sistemi: Su
* Soğutma sistemi kapasitesi: 5.66 litre
* Elektrik sistemi: Akü (12V-45 Amp/saat)
* Motor yağı hacmi: 3.5 litre (yağ filtresi dahil)
* Yakıt Tüketimi: yaklaşık 7.5 lt/100 km (şehir dışı)

Şanzıman ve Aktarma

* Şanzıman türü: 4 vitesli, full senkromeçli
* Debriyaj: Baskı, balata, debriyaj telli
* Vites oranları: 1.vites: 3.543:1 / 2.vites: 2.396:1 / 3.vites: 1.412:1 / 4.vites: 1:1
* Aktarma: RWD (arkadan itiş)
* Aktarma oranı: 4.125:1

Yürüyen Aksam ve Frenler

* Direksiyon türü: rack & pinion
* Direksiyon oranı: 18.8:1
* Direksiyon turu: 3.9
* İç dönüş çapı: 9.6 metre
* Dış dönüş çapı: 10.8 metre
* Süspansiyon (ön): I.W.CS.ARB.
* Süspansiyon (arka): LA.SE.
* Fren türü: Tek kanallı hidrolik
* Fren tipi(ön/arka): Disk/Kampana(drum)
* Disk çapı: 231.5 mm.
* Kampana çapı: 203.3 mm.
* Jant ebadı: 4.5J x 13
* Lastik ebadı: 5.60/5.90 x 13




Devamı Gelecek....
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.mehmet1934.tr.gg/
 
ANADOL ve Tüm Modelleri
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
REDLINE :: OTOMOBİL DÜNYASI :: Marka ve Model Bilgileri-
Buraya geçin: