REDLINE
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
REDLINE

Kayıt ol! Kendi bölümünü aç, moderatörü sen ol!
 
AnasayfaAnasayfa  Latest imagesLatest images  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yapGiriş yap  

 

 DEVRİM - İlk TÜRK Otomobili

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
mehmet1934
SKYLINE RB 26
SKYLINE RB 26
mehmet1934


Mesaj Sayısı : 422
Rep Puanı : 31166
Rep Gücü : 16
Kayıt tarihi : 18/06/08
Yaş : 33
Nerden : Çorum - İstanbul Arasından...

DEVRİM - İlk TÜRK Otomobili Empty
MesajKonu: DEVRİM - İlk TÜRK Otomobili   DEVRİM - İlk TÜRK Otomobili Icon_minitimeC.tesi 25 Eyl. 2010, 23:00

DEVRİM - İlk TÜRK Otomobili 169702

Türkiye Lokomotif ve Motor Sanayii A.Ş. (TÜLOMSAŞ) Müzesi yetkililerinden alınan bilgiye göre, 1961 yılında 4 adet üretilen “Devrim” otomobillerinden sadece biri bugüne ulaştı. 7 Nisan 2002’de özel olarak yapılan camlı garajda sergilenmeye başlanan “Devrim”, halen çalışır durumda. 2 yılda sadece 40 kişinin ziyaret ettiği müze, ücretsiz gezilebiliyor. Müzede, 1894’ten günümüze kadar kullanılan lokomotif, yük vagonları, daktilo, fener, buharlı lokomotif parçaları da sergileniyor.

“DEVRİM”İN HİKAYESİ

TCDD fabrikalarının yönetici ve mühendislerinden yaklaşık 20 kişi, 16 Haziran 1961’de Ankara’da bir toplantıya çağrıldı. Toplantıya başkanlık eden Genel Müdür Yardımcısı Emin Bozoğlu’nun okuduğu ve Ulaştırma Bakanlığı’ndan gönderilen yazıda “ordunun binek ihtiyacını karşılayacak bir otomobil tipinin geliştirilmesi görevinin TCDD İşletmesi’ne verildiği ve bu amaçla 1 milyon 400 bin lira ödenek ayrıldığı” belirtiliyor, bu otomobilin 29 Ekim 1961 tarihine kadar yapılması isteniyordu. Toplantıda söz alanların çoğu, böyle bir projede seve seve çalışmaya hazır olduklarını, fakat böyle kısa bir sürede sonuç alınabileceğini sanmadıklarını söyledi, bir kısmı da bu projeye karşı çıktı. İtirazlara rağmen “Devrim”in yapımına başlandı ve parçalarının çoğu yerli olan bu otomobillerden ilki, Ekim ayı ortalarında denenmeye hazır duruma getirildi.

CİLASI TRENDE YAPILDI

Bir yandan bu ilk otomobilin yol denemeleri sürdürülürken, bir yandan da Cumhurbaşkanı Cemal Gürsel’e sunulmak üzere ikinci otomobilin yapımının tamamlanmasına çalışılıyordu. Siyah renkteki, 2 numaralı “Devrim”in son kat boyası, ancak 28 Ekim akşamı yapılabildi. Pasta cilası, gece Ankara’ya sevk edilirken trende yapıldı. Buharlı lokomotiflerle çekilen trende, bacadan sıçraması muhtemel kıvılcımların otomobillere zarar vermemesi için benzin depoları boşaltıldı.

DEVRİM - İlk TÜRK Otomobili 169719


Tren, sabaha karşı Ankara’ya ulaştı. İki “Devrim” otomobili, Sıhhiye’deki Ankara Demiryolu Fabrikası’na indirildi. Manevra imkanı sağlamak için depolarına yalnızca birkaç litre benzin konuldu. Asıl ikmal, sabah Sıhhiye’deki mobil benzin istasyonundan yapılacak, sonra da meclise gidilecekti. 29 Ekim sabahı, “Devrim”ler, motosikletli kalabalık bir trafik ekibinden oluşan eskortun arasında yola çıktı. Eskorttakiler, benzin alınacağından haberleri olmadığı için, benzin istasyonuna uğramadan yola devam etti.

CEMAL GÜRSEL, BENZİNSİZ OTOMOBİLE BİNİNCE
Meclis’in önüne gelindiğinde durum anlaşıldı, acele getirilen benzin, 1 numaralı “Devrim”e konuldu. 2 numaralı “Devrim”e benzin konulacağı sırada, Cumhurbaşkanı Gürsel, Meclis’in önüne gelmiş ve Anıtkabir’e gitmek üzere 2 numaralı Devrim otomobiline binmişti. Yola çıkıldı. Fakat 100 metre sonra motor durdu. Cemal Paşa’nın “Ne oluyor?” sorusuna, direksiyondaki yüksek mühendis Rıfat Serdaroğlu, “Paşam, benzin bitti” cevabını verdi. Cumhurbaşkanı Gürsel’den özür dilenerek, 1 numaralı “Devrim”e geçmesi rica edildi. Anıtkabir’e bu otomobille giden Gürsel, inerken, ünlü “Batı kafasıyla otomobil yaptınız ama Doğu kafasıyla benzin ikmalini unuttunuz” cümlesini söyledi. Ertesi gün bütün gazeteler, “100 metre gidip bozuldu” başlığını attı. “Devrim” otomobili projesi, daha sonra nedeni açıklanmadan uygulamadan kaldırıldı.


Devrim’in Özellikleri


İmal Tarihi: 1961
Ağırlık:1250 kg.
Uzunluk: 4500 mm.
Genişlik:1800 mm.
Yükseklik: 1550 mm.
İmal Yeri: Eskişehir Demiryolu Fabrikası
Üretim Sayısı: 4 Adet Binek Otomobili
10 Adet Motor: 4 Adet A4L TİPİ, 3 Adet B3T tipi 7 Adet
Şanzıman: 3 Adet A tipi 4 Adet B tipi
Silindir Sayısı:4
Silindir Çapı: 81 mm.
Silindir Hacmi: 20 70 cm
Strok: 100 mm.
Kompresyon. 6,8: 1
Güç: 50 HP
Devir: 3600 d / d
Karakteristik: Dört Zamanlı

Ve Canlı Anlatım



DEVRİM - İlk TÜRK Otomobili Devrim-otomobili


DEVRİM - İlk TÜRK Otomobili Devrim5

DEVRİM - İlk TÜRK Otomobili Devrim_1961

DEVRİM - İlk TÜRK Otomobili Devrim09102008002

DEVRİM - İlk TÜRK Otomobili Devrim1

DEVRİM - İlk TÜRK Otomobili Devrim3

DEVRİM - İlk TÜRK Otomobili Devrim4
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.mehmet1934.tr.gg/
 
DEVRİM - İlk TÜRK Otomobili
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
REDLINE :: OTOMOBİL DÜNYASI :: Marka ve Model Bilgileri-
Buraya geçin: